Silloin tällöin kysyttyä

Miten saan selville kuljetushinnan? Valitse tuote ostoskoriin ja anna toimitusosoite. Postinumeron antamisen jälkeen järjestelmä ilmoittaa kuljetushinnan oikeanpuoleisessa sarakkeessa. Kuljetushinnat ovat edullisia moneen muuhun kuljetusalan toimijaan verrattuna. Kuljetuksen hinta voidaan pitää edullisena vain kun kaikki kuljetukset yhdistetään ja toimitetaan samalla kertaa, yleensä kerran päivässä. Pienimmillä paikkakunnilla liikkeet kuljettavat kukat iltaisin liikkeen sulkemisajan jälkeen.

Mistä tiedän milloin kukat ovat perillä? Kukat toimitetaan ilmoittamasi toimituspäivän aikana. Tarkkaa kellonaikaa(aikatoimitusta) ei voida vahvistaa. Hautajaisiin aikatoimitukset ovat kuitenkin mahdollisia, ilmoita siunausaika ostoskorin lisätietokentässä. Kukkien perille menoa ei erikseen vahvisteta. Voit tiedustella toimistostamme perillemenoa toimituspäivän jälkeen, mikäli epäilet ettei toimitus olisi mennyt perille.

Miksi puhelinnumero on pakollinen? Puhelinnumero on välttämätön kukkatoimitusten perille saamiseksi. Numeroa tarvitaan mm. tilanteissa, jossa vastaanottaja ei ole kotona tai kukkalähetti ei pääse rappukäytävään tai ulkona on pakkasta eikä kukkapakettia voi jättää oveen. Puhelinnumero on ongelmatilanteita varten, vastaanottajalle ei soiteta automaattisesti ennen toimitusta. Vastaanottajan puhelinnumero on ainoastaan sisäiseen käyttöömme, sitä ei käytetä markkinointiin eikä puhelinnumeroita luovuteta eteenpäin. DataFlora noudattaa tietosuojasäännöksiä ja -lakeja.

Mitä kukille tapahtuu jos vastaanottaja ei ole kotona? Kukkien toimittaja yriittää tavoittaa vastaanottajaa puhelimitse. Toimittaja sopii vastaanottajan kanssa, millä tavoin kukat toimitetaan mikäli toimitysta ei voida jättää oveen. Mikäli vastaanottajaa ei tavoiteta tekee toimittaja päätöksen joko oveen jättämisestä tai toimituksen palauttamisesta kauppaan. Tällöin asiakas voi noutaa toimituksen kaupasta tai toimittaja toimittaa kukat uudestaan vastaanottajalle sovittuna aikana. Toimittaja saattaa myös varmistaa vastaanottajalta etukäteen toimitusajan, etenkin silloin jos toimituosoite on kaukana lähimmästä liikkeestämme.

Entä jos kukat ovatkin huonolaatuisia? Kaikki kukkatilaukset tehdään aina tilauksen pohjalta ja ensiluokkaisista materiaaleista. MIkäli kuitenkin kuulet että kukat olisivat huonoja kannattaa asiasta reklamoida toimistoomme heti. Toimisto selvittää asian ja mikäli aihetta on toimittava liike tuo uudet kukat ja ottaa viallisen tuotteen takaisin.

Miksi kaikkia tuotteita ei ole aina saatavissa tai miksi kukkalajike vaihdettiin? Kukat ovat elävää materiaalia ja kukkien lajikevalikoima on valtava. Ei ole käytännössä mitenkään mahdollista että kaikissa DataFlora-liikkeissä olisi saatavissa kaikkia valikoiman kukkia yhtä tuoreina. Mikäli kyseistä kukkaa/tuotetta ei ole, korvaa kauppias tuoteet toisella vastaavanhintaisella kukalla/tuotteella. Tuotteen vaihdoksesta ei ilmoiteta erikseen.

Millä tavoin voin maksaa kukkatilaukseni? Hyväksymme kaikki yleisimmät luotto- ja pankkikortit. Visa Electron käy maksuvälineenä netin kautta ostettaessa. Puhelinmyynnissä ja verkkokaupassa voi maksaa Visa, MasterCard, Eurocard, American Express korteilla sekä pankkikorteilla, joissa korttinumero on kohokirjaimin painettuna kortin pintaan. Yritykset voivat solmia laskutussopimuksen kanssamme, jolloin laskutus on mahdollista sekä puhelin- että verkko-ostoja tehtäessä. Puhelinmyynnissä voit maksaa myös Diners Clubin korteilla.

Apua olen unohtanut! Ystäväni syntymäpäivä on tänään, ehtivätkö kukat vielä perille? Kyllä, kukkatoimitus on nopeampi kuin posti. Kukat ehtivät perille samana päivänä lähes kaikkialle maailmassa. Huomioi kuitenkin että jossain on jo ilta kun meillä on aamu. Kun teet tilauksen takarajaan (arkisin 16:00) mennessä kukat viedään vastaanottajalle samana päivänä. Tarkista viikonpäiväkohtaiset tajarajat  "Toimitusalueet" osiosta. Sunnuntaisin ja kansallisina juhlapäivinä ei toimituksia yleensä ole. DataFlora takaa ainoana suomalaisena toimijana kukkatoimitukset pääkaupunkiseudulla vuoden jokaisena päivänä.